close

去年冬天
某個冷冷的晚上

我準備離開宿舍

宿舍大門口站著一個男生
雙手插在口袋

我知道是誰
不過並不認識

回來的路上
看到那個高瘦的身影
雙手插在口袋
往反方向離去

真的很冷阿...
在快到宿舍門口時小跑步
不經意地瞥到一個嬌小的女生
慢慢的走向宿舍
帶著 幸福的微笑

這樣的 笑容
是我沒經歷過的
但我感覺的出來
那就是
幸福


那時候
他們是系上
在一起的學長姐
雖然不同班
可 是讓一群寂寞羨慕的對象

這學期
回到了學校
逐漸適應學校生活
也逐漸注意到
許多不再牽著手的背影

他們也是其中之一


總是無法理解
彼時那樣的親密

此時 擦肩而過

這樣的事實
或許讓旁人感到疑惑
茫然 且 不安
人的感情是無法捉摸的
或許會受傷害
或許會更加


但我想這都是一部份
對於人生



她背光的臉龐讓人看不太清楚
可是那朵幸福的笑容
一直放在我的心上

我想
這就是我認知的
幸福吧
對於我的人生




Christmas is coming~
As talking about it
I always think of "Love Actually"
It's a movie which I watched
in the course of Translation

I watched it for translating
but I didn't finish it
The time was limited
and so was my English ability = =+

This movie set in present England
just before Christmas
Several story connected together
each person had a relationship with others
All of them showed that
Love  Actually  Existed

I love two songs in this movie
"Christmas is all around"
and
"All you need is love"

Because both of them
make me relax and feel happy

A feeling of Happiness

Wish everyone has a Christmas present!

arrow
arrow
    全站熱搜

    chloey 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()